اساطیر دور، اساطیر دیگر

درآمدی بر دیگر گونه های شعری معاصر

اساطیر دور، اساطیر دیگر

درآمدی بر دیگر گونه های شعری معاصر

در حجمی از بی انتظاری

دوشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۶:۰۲ ب.ظ

در حجمی از بی انتظاری     زنگِ بلند و سوتِ کوتاه: 

- «سیمین تویی؟» 

                      آوای گرمش 

                                     آمد به گوشم زان سوی راه.

یک شیشه می، پُر نشئه و گرم،     غُل غُل کنان در سینه شارید

راه از میان انگار برخاست،     بوسیدمش گویی نیاگاه.

- «آری، منم.» خاموش ماندم ...

- «خوبی؟ خوشی؟ قلبت چطور است؟»

(چیزی نگفتم، راه دور است.)

- «خوبم، خوشم، الحمدلله!»

̻

کودک شدیم انگار هر دو     (شش سال من کوچک تر از او)

باز آن حیاط و حوض و ماهی،     باز آن قنات و وحشت و چاه:


«قایم نشو، پیدات کردم!     بیخود نَدو، می گیرمت ها!»

افتادم و پایم خراشید؛     شد رنگ او از بیم چون کاه

زخم مرا با مهربانی     بوسید، یعنی خوب شد، خوب

بنشست و من با او نشستم     بر پله یی نزدیکِ درگاه ...


(آن دوستی نشکفته پژمرد،    وان میوه نارس چیده آمد

آن کودکی ها، حیف و صد حیف! وین دیرسالی، آه و صد آه!)

- «حرفی بزن! قطع است؟

                              - «نه، نه!

من رفته بودم سال ها دور

تا باغ های سبزِ پُر گُل     تا سیب های سرخِ دلخواه.»


- «حالا بگو قلبت چطور است؟

- «قلبم؟ نمی دانم، ولی پام

روزی خراشیده ست و یادش     یک عمر با من مانده همراه ...»


                                                                                           سیمین بهبهانی

  • مریم محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی